2012. július 20., péntek

Ami eddig történt.

Úgy gondoltam első körben megpróbálom összefoglalni azokat a dolgokat amiket eddig már Facebook-on megosztottam.Kiegészítve pár új dologgal,hogy azoknak is érdekes legyen akik már olvasták.


Előzmények.



Szóval az egész utazásom egy FB bejegyzéssel indult,miszerint Everland BMX-est keres.Reagáltam rá de nem jött válasz úgy 1-1,5 hétig.Próbáltam hívni őket telefonon is…persze sikertelenül.Írtam még egy kommentet az eredeti bejegyzés alá és láss csodát elindult a dolog.Aztán úgy két hónap emailezés után összejött a dolog.Eközben olvasgattam már blogokat,hogy mégis mire számítsak.Mindenki el volt ájulva tőle de igazából nem tudtam hova tenni mitől lesz ez olyan jó (most se tudom).Ami miatt viszont szimpatikus volt az az,hogy „Tech őrült” lévén gondoltam érdekes lesz a Samsung és az LG anyaországába látogatni.Főleg amikor hallottam,hogy ilyen 12 szintes elektronikai komplexumot is találni erre felé.Azóta kiderült,hogy nem olyan nagy durranás de erről még később.


Az út.

Július 3-án indultam és 4-én érkeztem.Vissza majd november 10-én indulok.Szerencsém volt mert moszkvai átszállással jöttem így folyamatosan „jó irányba” haladtam nem úgy mintha frankfurti vagy párizsi átszállással jöttem volna.Persze az út így is kellően hosszú volt (főleg a második fele).A gép tűrhető volt bár túl nagy lábtér nem volt és az előttem ülő azzal indított felszállás után,hogy megdöntötte az ülését hátra amit egész úton úgy is hagyott.Így,ha nem akartam az arcomba tolt ülésbe épített képernyőt két centiről bámulni nekem is hátra kellett billentenem az ülésem (arra gondoltam elindítottuk a dominót…de nem).Leszállás előtt ki kellett tölteni két féle papírt is,hova mész,hol laksz mit csinálsz.A lakcímemet csak a vízumkérő lapon láttam így fogalmam sem volt a pontos címről,beírtam Everland és reméltem nem emiatt fognak szétszedni.Kicsit aggódtam a reptéri áteresztés miatt főleg mikor előttem pont egy másik európai sráccal kötekedtek.Szerencsére velem semmit és simábban jutottam át mint „bárhol”.A csomagjaim is épségben megérkeztek és a váróba kilépve egyből intett a srác akivel eddig emaileztem és jött elém.Gondoltam most már pár óra és alhatok (ez volt reggel 9 felé).De közölte a srác,hogy még várunk kínai srácokat akiknek 3 körül száll le a gépe.Na jó akkor várunk.Meghívott Mekizni (Mc Donald’s) és kávéztunk is.Közbe pedig tudtam írni pár emailt a családnak,hogy minden rendben.Ja a Mekibe nem csak az árak vannak kiírva,hanem az is,hogy 1-1 burger hány kalória,egyébként ez jellemző a többi hasonló helyen is.Végül a kínai srácok is rendben megérkeztek és elindultunk Everlandbe.


Szállás és környéke.


Úton semmi különös csak az tűnt fel,hogy a napot nem látom de meleg van és izzadok.Gyors eligazítás a helyen elsőre olyan voltam mint kezdő b.zi a gőzfürdőben de azóta belejöttem. J Megmutatták a szállást is ami teljesen rendben van.A szobába fürdő,wc,van légkondi id amit egyébként nem sokat használok mert bírom és szeretem a meleget.A földszinten edző terem az alagsorba pedig mosoda.Szóval mindenem meg van ami kell.Rögtön a ház alatt egy kis bolt és az út túloldalán is egy meg egy harmadik 50 méterre.Az első két boltnál van nyílt wifi hálózat is. J A szálláson is lehetett kérni netet a szobába amivel éltem is.Egy hónapra 30 dollár ami kb. 7500ft,kicsit drágállom az otthoni árakhoz de legalább van még ha nem is túl sebes (főleg ha mindenki rajta lóg).Ja a szobáról még annyit,hogy az ablak nem zárható de nem is érzem szükségét.
Ja igen internetem van de laptop töltőmet otthon felejtettem.Szerencsére amikor orvosi vizsgálatra vittek akkor vissza úton megálltunk a közeli nagyobb városban (Yongin) és ott pár perc alatt találtam így ez a probléma gyorsan megoldódott. J
Az első szabadnapomon a közeli várost derítettem fel és a környéket ami csalódás volt.Egyfelől láttam hiper-szuper modern épületet,gondozott kerttel napelemmel a tetőn és "fűfallal".Sajnos csak egy ilyen volt a többi része a városnak szemetes és emiatt sok esetben büdös is.A házak rozogák és tákoltak.Volt ahova beláttam és azt hittem az udvaron ülnek,aztán megláttam az ajtóba (kapuba) a szekrényt és rájöttem,hogy ez már a szoba.Egyenlőre nem mertem bemenni helyi "étterembe" (pedig szinte csak az volt) mert egyik sem tűnt túl higiénikusnak még kívülről sem. Az éttermek előtti részről majd csinálok képet.Illetve egyszer úgyis be kell mennem (ha más nem kíváncsiságból). Nincsennek nagy elvárásaim és Lopediumot is hoztam. J Annyira nem zavar a dolog (Egyiptom durvább volt de arra emlékeztetett a kosz) csak fura,hogy itt 24 éve már Olimpiát rendeztek...ehhez képest mi is csinálhatnánk vagy nekik is annyira kellett mint púp a hátra.?Szóval erről az oldalról egyáltalán nem éreztem azt,hogy mennyire szerencsés vagyok,hogy ide eljutottam és ezt láthatom…putri otthon is van.


Itt lakok.

Utcakép nálunk.

Az egyik véglet...

...és a másik,sajnos ebből van  több.

Jobbra (sárga) játszóház.
A bal oldal közelségét pedig gondolom nem kell magyaráznom.


Első út Szöulba.

A második szabadnapomon Szöulba látogattam illetve a már említett 12 szintes elektronikai komplexumba.A Techno Markt egy 9 emelet fel,3 le nagyságú áruház amiből 7 emelet a Media Markt-hoz hasonló üzlet tele kis műszaki cikk standokkal ami számomra egyébként csalódás volt ami a kínálatot illeti mert többet/mást vártam.Ahogy néztem nem olcsóbb mint otthon bár sajnos árakat elég ritkán láttam kiírva és sok esetben 2-3 éves kifutó modellek voltak a kínálatban de érdekes élmény volt.Egyébként mindenki azt mondja,hogy Youngsam jobb e téren...majd megnézem. :) 

Techno Markt kívülről

Techno Markt belülről

Étel minták a kirakatban.


Helyi népi viselet (gondolom).


Prime Center

Bár "Mobil az egész ország" mégis van igény utcai fülkére is.

Utca kép Szöulban.


Busz Pályaudvar.

Ilyen "guszta" ételt árulnak az utcán.

Szöul városkép.


Közlekedés és egy tanulságos mondat.

A közlekedés is megér egy misét,a dupla záróvonal sárgára festve olyan mintha nem is lenne.
Ma reggel egyik munkatársam a szemközti boltból jövet kelt át az úton.Amikor egy tempóval jövő busz sofőrje többszöri dudálással (egyébként mindig mindenki dudál) és a mutatóujja "dádá" mozdulatait mutatva jelezte,hogy át ne merjen menni előtte.Pedig még belefért volna. :)Arra még nem jöttem rá mikor kinek van elsőbbsége mert látszólag a kanyarodónak az egyenesen haladóval szemben de körforgalomba bemenet és kimenet is adtunk már elsőbbséget a busszal.Néha azt érzem a gyorsabb megy előbb de nem tudom.A körforgalom amúgy is vicces mert mindig van 1-2 emberke aki kiszámíthatatlanul lezár egy egy kijáratot vagy elterel bójákkal.persze lehet ez csak a park környékén van így.Szöulban is 80-90km/h tolta a busz sofőr a városba az „akadályokat” ilyenkor is dudával hárította.A busz egyébként érdekes belsőre hasonló mint az otthoniak azt leszámítva,hogy van légkondi,biztonsági kamera és több mobil szolgáltató által kihelyezett wifi router.Magyarul internet lehetőség is adott.Ja és a közel 1 órás út ára 2000 Won (kb 500ft) volt.A sofőr kedves és minden felszállónak külön köszön.Erről el is beszélgettem a manager-emmel,hogy nálunk nem jellemző a kedvesség sőt aki szórakoztatta az utasokat ki is rúgták.Erre csak annyit mondott,hogy az ő főnökei azt mondják:"KINDNESS IS MONEY" (A kedvesség pénz).Azt hiszem ez tökéletesen jellemzi miben vannak ők igazán előrébb!

Megálló lista Everland és Szöul között.

Ezzel a busszal mentem.



Ezzel a busszal jöttem vissza.
Kamera,wifi router,légkondi.
Egy bicikli színes kerékpár,ha már közlekedés. :)

És egy motor.

Mára ennyi,így is jó hosszú lett.Bocs,hogy a képeket így illesztettem be de nem tudom,hogy kell mappába úgy,hogy opcionálisan lehessen megnézni mint másoknál.De lehet jobb is mert így tuti megnézitek. ;)
Többnyire rövidebb bejegyzések várhatóak és kevesebb kép de ez a két hetes összefoglaló most ilyen lett.


9 megjegyzés:

  1. Szia,
    a "mobilországban" jóval több telefonfülke van ezek szerint mint nálunk, mert én egyet sem látok, (bár lehet h én vagyok béna h nem veszem észre:D) a közlekedés a szó szerinti dzsungeltv-nek látszik az erősebb kutya... ismered a mondást:P az szállásról feltett képed csak én nem látom vagy más sem?

    VálaszTörlés
  2. Hozzad nagyon kozel van a Hankuk Egyetem (Yongin), ahol a koreai magyar szak van. amugy egyel meg nyugodtan barmit, foleg, ha van oltasod is, semmi bajod nem lesz. (tapasztalat)

    VálaszTörlés
  3. Kittinka köszi az észrevételt,azt hiszem orvosoltam a problémát.Nálunk már én sem igazán láttam fülkét.

    Phie ezt nem is tudtam,hogy az itt van Yonginban. :)
    Hétfőn terveztem átmenni bár lehet Szöul lesz belőle.?
    Oltásom nincs és nem is a komolyabb bajoktól félek...nekem a show miatt elég egy "jól időzített" hasmenés is.

    VálaszTörlés
  4. jaja, ott van, hat valojaban nem pont yonginban, mert az is a hegyek kozt van, ugy mint everland, egy hatalmas kampusz. szep hely. itt irtam rola http://globspot.hu/sztorik/magyarnak-lenni-jo%E2%80%A6-de-legalabbis-normalis/ ez az egyetem weboldala http://builder.hufs.ac.kr/user/hufsenglish/

    de most szerintem nyari szunet van augusztus vegeig...

    nekem meg nem volt hasmenesem, dehat tudom, ez onmagaban nem sokat jelent, mert ez csak en vagyok :)

    VálaszTörlés
  5. A parkban kapunk ebédet és vacsit.Koreaiak főznek orosz ételeket ami az oroszok szerint annyira nem oroszos.Olyan lehet mint amikor a német gulyást főz. :) Persze idővel kíváncsiságból kipróbálok valami helyit is és most is van a menübe koreai étel is.Azt már megtanuktam,hogy ami piros és nem paradicsom az csíp.De nem baj,szeretem.

    VálaszTörlés
  6. ja ertem :) erdekes lehet...igen, majdnem minden csipos, igazabol.

    VálaszTörlés
  7. igen már látom a képeket:)
    ez jó volt ha van oltásod nem kell félni heheXD (amúgy én azt hittem h az kötelező, ezek szerint rosszul tudtam)

    VálaszTörlés
  8. koreaba nem kotelezo, csak ajanlott

    VálaszTörlés