2012. július 23., hétfő

Városi forgatag,Samsung és a mai jó cselekedet.

Nos ma ismét szabadnapom volt így gondoltam megnézem a Yongsan Electronics Market-et,ha már a múltkori Techno Markt csalódással végződött.Elvileg két átszállással kellett volna eljutnom de amint az első átszálláshoz értem szemem szám tátva maradt a látványtól.Mindenfelé boltok és toronyházak.Na gondoltam itt elidőzök egy kicsit és talán nem is megyek a Yongsan-ba ma.Hát nem mentem. :)
Rengeteg étterem,büfé volt az utcákon volt olyan épület ami vagy 6 emelet és minden szinten másik kajálda meg persze a környéken még több.Már az volt a fura,ha ruha boltot láttam.Végül egy Burger King-be kötöttem ki. :) Mondjuk itt már volt olyan kajálda ahova be mertem volna menni enni (kellően tisztának tűnt).
De a Burger mellett döntöttem.Villám gyorsan kész lett a Whooper menüm és az íze is olyan volt mint az otthoninak.Érdekes,hogy olyan műanyag pohárba adják az üdítőt amit utána valószínű elmosnak és újra hasznosítanak.Onnan gondolom,hogy nem kellett kidobni csak a tartalmát ami megmaradt.Voltam ruhás,cipős boltba is volt is ami tetszett de még az akciós árát is sokaltam így nem vettem semmit.
Ez a látvány fogadott a buszról leszállva.
Bár ez a kép a buszok miatt készült amik a legbelső sávban haladnak.

Utcakép és egy nagy kivetítő.

GT Torony érdekes,hogy minden oldala "hullámzik".

Bár nem esett,többen tartottak esernyőt a fejük fölé.

Érdekes,hogy a főúttól egy fél utcával lentebb ahol még mindig rengeteg bolt van ott már nincs járda és olyan kábel köteg van a villanykarón,hogy azt elmondani nem tudom de lefényképeztem.Minden sarkon egy szórólapot akarnak a kezedbe nyomni.Ilyenkor szerencse az európai arc mert így engem rendszerint kihagytak a szórásból. :) Ami még meglepett,hogy a zebrán áthaladva amikor a gyalogosnak zöld jelzése van és az jármű forgalomnak piros akkor a motorosok simán áthajtanak a gyalogosok közt ha épp találnak egy kis rést ahol elférnek.De olyan is van,hogy a zebrán haladnak át motorral a járdáról indítva majd az úton folytatva.
Kábel köteg.

Zebrán áthaladó gyalogosok és a szlalomozó motoros.

Kicsit kimentem a forgatagból és megpillantottam egy Samsung feliratú épületet.Mint kiderült ez egy Samsung bemutató terem és nagyon sok érdekes elektronikai eszközt vehettem szemügyre,tapogathattam meg,próbálhattam ki.Volt önjáró porszívó ami leginkább egy UFO-ra hasonlított,Hűtő aminek az ajtajába egy 46"-es képernyőt építettek,Volt 189cm képátlójú LED tv ami mindössze 7,9mm vastag volt és a tetején még egy kamera is helyett kapott,illetve sok sok más amit majd inkább a képek adnak vissza jobban.
Szóval ez igazi paradicsom volt ez nekem bár még így is voltak olyan termékek amiket hiányoltam a kiállított darabokból.Az árakat tekintve itt is azt vettem észre,hogy nem olcsóbb mint otthon.
Az egész 3 szintes volt,a legalsón lehetett vásárolni,a másodikon a már meglévő termékek voltak a harmadikon pedig némi technikai háttér szemléltető és pár közeli jövőbe tekintő megoldás volt szemléltetve.Itt olyan jól eltöltöttem az időt,hogy ezzel el is telt a mai napom és egyáltalán nem bántam meg,hogy nem jutottam el az eredeti úticélomig.
"Lesittelt" növények.

Samsung kiállító terem.

Balra vékony tv.
Jobbra:  http://www.youtube.com/watch?v=mTVPVobDrms&feature=g-hist 
Ennyire volt vékony,a telefonom vastagabb volt.

Hűtő ajtóba épített LCD kijelző.

Hátul egy kb. 2m magas,10m hosszú LCD fal előrébb egy érintő kijelzős vezérlő panel (doboz). 

LCD padló és fal.

A legnagyobb Samsung LED tv.


Oda felé úton még volt egy érdekes esetem a buszon ugyanis az egyik előttem ülő utasnak kiesett egy 50000 Won-os papírpénz a zsebéből.Mivel korábban olvastam Csilla blogjában,hogy nem igazán mozdulnak az elejtett dolgokra gondoltam kicsit kivárok meg amúgy sem túl biztonságos a koreai buszon állni nem,hogy "szaladgálni" a vezetési stílus miatt.Bár nagy volt a kísértés mert ilyen szempontból én is az a típus vagyok aki egyből szól,ha ilyet észlel.De azt is láttam,hogy kizárt dolog,hogy csak én vettem észre a busz közepén heverő pénz darabot.Így jó "játéknak" és időtöltésnek gondoltam,hogy végignézzem ki fog szólni neki.Azt azért elterveztem,ha a leszállásomig (ekkor még volt kb. fél óra az érkezésig) senki sem szól akkor bár 3-4 sorral hátrébb ültem ugyan de csak szólok az illetőnek vagy ha esetleg hátra néz akkor elkezdek mutogatni.
Hiszitek vagy sem de semmi nem történt az egy sorral mögötte ülő srác egy idő után félig rálépett és már azt kezdtem figyelni mikor nyúlja be.? :) De "nem kellett neki" mert nem vette fel.Eljött a leszállás ideje és a pasas aki kiejtette a pénzt is leszállni készült és még a fél busz.Elindultam felé mutogatok le (ekkor már ő állt a pénzén teli talppal) de megfordult és leszállt az első ajtón így nem volt mit tenni felvettem a pénzt (ekkor már láttam,hogy "csak" 5000 Won) és közbe arra gondoltam...na most azt gondolják akik látták,hogy nézd az európai srác,hogy benyúlta a pénzt és csak reménykedtem,hogy senki sem szólít meg.Simán leszálltam és gyorsan a tulaj után szaladtam megkocogtattam a vállát és a kezébe nyomtam a pénzét.Elsőre kicsit furán nézett rám miért adok neki 5000 Won-t de aztán elmutogattam,hogy kiejtette a buszon.Így még egy "Thank you" -t is kaptam és a busz utasai is megnyugodhattak,ha azt hitték,hogy be akarom nyúlni. :)
Ez volt a mai jó cselekedetem.
A pénzről nincs kép így helyett megmutatom a színház bejáratát.

És a kígyózó sort 1 órával a műsor kezdés előtt.

3 megjegyzés:

  1. Szia!
    Jók a sztorik!! :)
    Na látod, hogy nem túl aktívak az emberek itt? Ezek szerint, ha koreai vagy, sem segítenek :) És hidd el, akkor is ugyanez lett volna, ha egy 50ezres bankjegyről van szó! Kicsit furcsa!!

    VálaszTörlés
  2. Érdekes,hogy alapból kedvesek de ilyen esetben mégsem segítőkészek.Semmi kétségem,hogy 50000-el is ez lett volna. :)
    Az biztos,hogy mi túl sokat foglalkozunk mások problémáival ők meg ezek szerint ennyire érdektelenek...bár lehet még mindig ez a jobb.?
    Ja remélem nem baj,hogy belinkeltem az írásod.?

    VálaszTörlés
  3. Tényleg nem érdekli őket a másik ember, de valószínűleg van valami oka, hogy ez így alakult ki. Nem tudom. Amúgy persze, hogy nem baj a linkelés. Egész meghatódtam, amikor láttam :D:D Szép napot!

    VálaszTörlés