2012. augusztus 3., péntek

Everland túra


Már jó ideje nem jelentkeztem új bejegyzéssel de az az igazság,hogy bár téma lett volna viszont nem volt kedvem írni.
Legutóbbi szabadnapomora nem terveztem semmi különöset mindössze a parkban terveztem egy kisebb felderítő túrát ugyanis már egy hónapja itt vagyok de a munkahelyem környékét leszámítva még nem láttam a parkot sem.Van egy állatkert is a parkon belül ami elég szélsőséges érzéseket váltott ki belőlem.Egyes állatoknak kifejezetten jól kialakított az élőhelyük míg mások elég mostoha körülmények között vannak.Pl. láttam kis oroszlánokat egy kirakatra hasonlító helyen 31 fokba tűző napon,semmi árnyék. :( Nem csoda,hogy szegények csak aludtak.Mellettük voltak papagájok  tojástól  4 hetes korig 1-1 hét eltéréssel mintegy a fejlődésüket bemutatva…hát ők se fáztak bár ugye nekik kell is a meleg még ha nem is ennyi.A szibériai és fehér tigrisek szépen kialakított helyet kaptak bár ugye a szibériai „meleg” után fura volt őket a napon heverészve látni még akkor is,ha jobban izgatta a fantáziám,hogy vajon,hogy oldották meg a jeges macik „hűtését”.Látszólag sehogy így csak remélni tudom,hogy a medencéjük vizét hűtötték valahogy...bár nem hiszem.A majmoknak többnyire jó dolguk volt,tágas helyen laktak még ha sokan is.A madaraknál már más volt a helyzet kifejlett papagájok  teljesen szabadon ücsörögtek a faágon míg pár kisebb madárnak be kellett érnie egy szoba kalitkányi hellyel.A meleg egyébként nagyon meglepő mert ugye elvileg monszun időszak van amikor is szinte mindig esnie kéne az esőnek de erre már lassan nem,hogy napok hanem hetek óta nem volt példa.Ráadásul még a kék ég is látszik ami elvileg szintén nem jellemző Koreában.
kék ég és még a Hold is látszott (bár a kép nem adja vissza)
Bár én élvezem még akkor is,ha egy helyben ülve is csak folyik rajtam az izzadtság (árnyékban is).Nyár párti vagyok. 
Van egy cél lövölde is a parkban ami kicsit másabb mint az otthoni.Nem hurkapálcát kell ellőni hanem egy órára hasonlító szerkezet forog körbe amin van 6 kar (mint a mutatók) és azok végén 1-1 kis tál amin plüss figurák vannak és ezeket kell lelőni a tányérról.A puska is másabb mert csak a cső végébe kell egy műanyag dugót nyomni és azt lövi ki. 3000 Won (kb 700 ft) 14 töltény + ami visszapattan. :) Érdekes,hogy elég sűrűn (ha a tányért találja el az illető) pattan vissza ami szerintem akár balesetet is okozhat de ez látszólag senkit sem zavart.Ami nem tetszett,hogy nem azt a figurát nyerheted meg amit lelősz hanem egy másikat (szerintem csúnyább),viszont ilyet akkor is adtak több esetben is,ha nem lőtt le semmit a játékos.Ez utóbbi viszont jó mert nem a lehúzás a lényege hanem a játék bár ez az árból is látszik. :)
Amin mindig jót mosolygok,hogy a vízi felvonulás (Splash Parade) után a járművek és a táncosok elhagyják a teret és a közönséget beengedik az addig lezárt területre ahol közös elázás kezdődik.Bár a meleg miatt tejesen érthető a hűsítő fürdő de mégis azt gondolom otthon nem lenne ekkora sikere.

kis oroszlánok kirakatban :(

pingvinek is voltak

hatalmas oroszlán fóka

szibériai tigris

jeges macik

papagájok szabadon és a kakukk tojás

sajnos nekik csak ennyi hely jutott

légtornász majmok kb. 20 méter magasan

óriás fa a főbejáratnál

mű város

formára nyírt bokrok







rózsa kert


Splash Parade

Splaaaaasssshhh...

a felvonulók elhagyják a teret...

...ami megtelik fürdőzni vágyó nézőkkel. :)

2 megjegyzés:

  1. érdekes hely az everland egyébként. a koreai srácok ide cipelik a csajokat, ha jók akarnak lenni náluk, mert állítólag a koreai lányoknak a vidámparkozás az álmaik netovábbja. engem is elvitt a férjem régen, mert szegény abban a hitben élt, hogy ezzel tutira boldoggá tesz, én meg végig fújogtam az egészet :)) nem azért, mert nem jó hely, csak szerintem gyerekeknek való...meg koreai lányoknak.

    VálaszTörlés
  2. Na igen európai szemmel nézve nem az a csajozós hely az tuti. :)

    VálaszTörlés