2012. augusztus 5., vasárnap

Soju,üdítő és még mindig a közlekedés.


Tegnap eljutottam egy helyi bárba.Kinézetre hasonló volt mint bármelyik európai bár.Volt egy élet nagyságú Elvis „szobor” aki gitárral a kezében ült egy bár széken.Hosszú bár pult és a helység végében egy nagy tv .Kicsit talán angolosra emlékeztetett de igazából „bárhol” találni hasonló stílusút.Az asztalon volt pattogatott kukorica egy tálban és később hoztak perecet is.Zene is volt így minden adott volt a jó hangulathoz.Az italhoz jutás már szokatlan volt ugyanis egy hűtősor volt az egyik fal előtt ahonnan csak simán ki kell venni azt amit inni akar a vendég.Volt billiárd asztal is aminek a használatáért nem kellett fizetni,illetve darts is ami ugyan fizetős volt de csak hajnal 2-ig és akár online is lehetett vele játszani.Vagyis valakivel aki lehet épp Yongin-ban vagy Szöulban játszik darts-ot.Volt web kamera is hozzá vagyis látta is egymást a két játékos.Egy bulgár lánnyal mentem aki esténként,ha sok a vendég besegít (ingyen) a koktél készítésbe.Így jól ismerte a főnököt is.Amíg a lény koktélt készített addig a főnökkel billiárdozni kezdtünk (azt mondták jól játszik) bár magamat nem tartom nagy játékosnak csak szeretek játszani.Ehhez képest kettőből,kétszer nyertem. :) Úgy gondoltam,ha már eljutottam egy bárba akkor megkóstolom a soju-t (helyi ital) is.De csak egy felesre gondoltam hiszen csak az íze érdekelt.Meg hallottam róla,hogy egy ideig itatja magát és egyszer csak beüt (mint a meggy bor).Erre a főnök kihozott egy kis kancsóval (kb. 2dl) amit ketten kezdtünk el inni „Korean style” módjára.Vagyis a főnök öntött nekem én pedig neki.Szerintem elég íztelen ital de az utóíze talán kicsit a pálinkára emlékeztetett persze nem olyan erős,maró hatással.Eliszogattuk a kancsóból majd kihozatott egy másikkal.Huha gondoltam holnap érdekes lesz dolgozni.A második kancsóval hozatott helyi nasit is.Kis falatkák voltak fogpiszkálóra szúrva.Az alján nem kenyér hanem keksz volt,rajta sajt,sonka és a tetején kiwi.Finom volt.Szerencsésen megittuk a második kancsó soju-t is ami ki se ütött és a munka is rendben volt eddig. :) Azt is megtudtam,hogy ők nem csak személyesen hajlonganak egymásnak hanem a tv előtt is amikor elmondják a híreket.Egyébként az alkalmazottak úgy lesik a főnök minden kívánságát,hogy az számunkra elég fura.Ha az alkalmazott épp eszik és a főnük szól neki akkor ő azonnal abba hagyja az étkezést és rohan a főnökhöz,hogy mit kell csinálnia.Nagyon nagy az egymás iránti tisztelet.Ja még hozzá tartozik a történethez,hogy távozáskor csak a két korábban elfogyasztott sört fizettették ki a többit (soju,nasi) nem.Szóval jól sikerült este volt.Ami furcsa volt,hogy bár szombat este volt alig volt vendég ellentétben a csütörtökkel amikor  tele volt a bár (a bulgár lány elmondása szerint).Azért egy koreai lány kiütötte  magát elég rendesen…a klíma előtt állva (dőlöngélve) hűtötte magát de néha aggódtam elfekszik e.De a barátai megelőzték és leültették.Összességében nagyon jó este volt és sok érdekességet láttam,tapasztaltam ami végre teljesen pozitív volt. :)
Uncle Bar

A helyi üdítők valahogy sokkal egészségesebbnek tűnnek.Nem rég ittam fém dobozos szőlő üdítőt és egyszer csak valami furát éreztem a számnál,mintha valami lenne az üdítőbe valami puha csúszós.Elsőre nem tudtam mire gondolni de miután megnéztem kiderült,hogy van benne szőlő szem is. :) A Fanta üdítőnek is sokkal narancsosabb színe van és az íze is jobb.
Üdítővel történt az alábbi eset is pár napja.A munkatársamnak adtam egy dobozos limonádét azzal a céllal,hogy műsor előtt vigye el a színfal mögé ahol később együtt várakozunk.Én a műsorom után megyek oda így jól esik majd meginni ő pedig már a műsor előtt ott kezd.Amikor végeztem a színfal mögött vizével kínált de mutattam inkább az üdítőm innám meg.Erre közölte,hogy megitta…maradt az ő vize. :) Kicsit meglepett a dolog (persze nem mutattam) bár korábban olvastam egy blogban,hogy más is járt úgy,hogy megkínált csokival egy koreait aki elvette az egész táblával mert úgy értelmezte,hogy neki adja. :)

A közlekedés még mindig meglep.Egyik reggel a buszra vártam és néztem az autókat a kereszteződésben áthaladni.Ott állt 3 egynruhás is,hogy rendőrök voltak e nem tudom mert csak koreaiul volt ráírva valami a láthatósági mellényükre kék alapon fehérrel.Fegyverük nem volt.Lehet csak valami forgalom irányítók illetve biztos mert amikor valaki nem állt meg a pirosnál akkor bőszen sípoltak.A vicc az,hogy többen még a síp és a piros jelzés ellenére is áthajtottak.Némelyik óvatosabba,némelyik kevésbé de volt olyan is aki megállt majd elindult és áthajtott még mielőtt zöldre váltott volna a lámpa.Egyedül egy taxis állt meg ő is a zebrán túl.A zebrán egyébként egy kanyarodó autó és egy gyalogos is megküzdött egymással.Nem tudták ki engedjen el kit,végül az autós nyert és hajtott át a gyalogos előtt.Úgy tűnik tényleg az erősebb kutya ..szik az alapszabály. :)
Tegnap beszakadt a beton út ugyanebben a kereszteződésben (gondolom nem bírta a meleget).Kíváncsi leszek mennyi idő alatt javítják ki.?
A beszakadt út.


3 megjegyzés:

  1. Még egészen jó véleménnyel vagy a sojuról :)) én nagyon utálom, viszont van ilyen bambuszpálinka is, az finom. meg nagyon sok gyógynövényt, gyümölcsöt tartalmazó gyógyhatású pia is van, talán gyomorkeserűnek lehetne azokat is hívni? mindenesetre talán emiatt van, hogy nagyon szokták szeretni az unikomot is. de Koreában nincs egyébként igazán ütős pia, mert az ő szervezetükben kettővel kevesebb enzim bontja az alkoholt.

    nagyon gyakran hívják meg egymást, pontosabban szólva az a szabály, hogy az fizet az egész társaságnak, aki a legidősebb. szóval minél fiatalabb vagy, annál jobb :P és egy év korkülönbséget is halál komolyan vesznek.

    ilyen velem is volt már sokszor, hogy megették a kajámat. szerintem nem is értik, vagy nem feltételezik, hogy az embernek van saját kajája, mert náluk minden étkezés közös. úgyhogy én ha nem akarok adni nekik, akkor vagy olyat veszek, amit nem szeretnek, vagy eldugom. mert szerintem ha megpróbálnám elmagyarázni, akkor is lehet végül nagyon bunkónak tünnék...vagy nem tudom.

    VálaszTörlés
  2. Miket nem tudsz (-2 enzim :),más piát még nem próbáltam csak a sört (Cass,Max) de az teljesen rendbe van.Lehet emiatt kérdezte a főnök,hány éves vagyok.?

    VálaszTörlés
  3. Igen, ezt megszokták kérdezni. de azt nem tudom, hallottad-e hogy másképpen számolják az életkort. mindenki 1 évesen születik, mert fogantatástól számítják, és ha mondjuk év elején születik, akkor azt az évet is hozzászámítják. szóval koreában 2 évvel idősebb vagy. de mondjuk ez lényegtelen, csak ne lepődj meg, ha valaki azt állítja rólad, hogy 2-vel több vagy.

    VálaszTörlés