2012. augusztus 27., hétfő

Tájfun vagy katonai akció?

Gondoltam ez megér egy bejegyzést amíg van áram. :)
Pár napja hallottam róla,hogy vasárnap estére és hétfőre (vagyis ma) szélvihar éri el az országot.
Túl nagy jelentőséget nem tulajdonítottam neki főleg,hogy semmi nem lett belőle.
Aztán ma voltam felvenni a koreai személyimet ami egyébként teljesen simán és gyorsan ment.
Bementünk vártunk kb 2 percet amikor már mehettünk is az egyik ügyintézőhöz (pedig nem egyedül voltunk) ahol több digitális ujjlenyomat vétel után megkaptuk a kártyát.Kb. 10 percbe telt 8 embernek.
De ezt csak úgy mellékesen illetve azért mondom el mert odafelé mentet 3 katonai repülő is volt a légtérben a vissza úton pedig vagy 4 vadászgép száguldott el felettünk az egyiken még a rakétákat is láttam.
Gondoltam is ezek nem sz@roznak a gyakorlatokkal.Aztán ma is mondták,hogy holnap jön a vihar.
Ennek jele is mutatkozott ugyanis leszerelték az asztalok fölötti napernyőket.Bár ezt még mindig nem vettem komolyan mert enyhe légmozgás hatására is képesek összecsukni őket. :)
Aztán most olvastam a Facebookon a Magyar-Koreai Baráti Társaság oldalán is Kim üzenetét,hogy mindenki vigyázzon aki itt van mert jön a vihar.Na gondoltam most már utána nézek a neten mit mondanak erről.
Találtam pár hírt ahol oldaltól függően 200-300km/h sebességű szelet emlegettek Okinawa partjainál ahol már végigsöpört a Tájfun.
Gondoltam megnézem mit ír az www.accuweather.com és örömmel nyugtáztam,hogy a mi térségünkbe és Seoul környékére is maximum 46mph (kb. 73km/h) szelet jósolnak holnap dél és 2 között.
Viszont a Tájfun linkjén egy számomra aggasztóbb hírt is találtam miszerint Észak-Korea katonai akcióval fenyegi Dél-Koreát.
Így már értem miért láttam a szokásosnál is több katonai repülő gépet.
Így igazából nem tudom,hogy a délről érkező vihar vagy az északi fenyegetés jelent több veszélyt.
Őszintén szólva az utóbbi jobban aggaszt bár remélem a vihar elkerül és/vagy csendben lecseng,az északiak meg maradnak a seggükön továbbra is.Jobb a békesség! :)

TÁJFUN UTÁN:

Nem akartam új bejegyzést csinálni pár kép és sor miatt ezért ide linkelem be aznapi képeim.
Valójában az accuweather előrejelzése vált be és néhány komolyabb széllökés és némi eső kivételével semmi komoly nem történt felénk.Szerencsére!Otthon erre azt mondanánk,hogy "Elég nagy szél van odakint!"
De azért az aznapi előadásokat törölték már csak azért is mert gyakorlatilag senki nem volt a parkba sőt még másnap is negatív rekordot döntöttünk.Nem úgy mint máskor de erről a műsorral foglalkozó bejegyzésbe találsz több infót. ;)
Így nézett ki a szobámból.

Többnyire csak levelek hullottak és kisebb ágak.

Egy eldőlt kuka.

Egy kidőlt fa bár a korának talán több szerepe volt benne mint a szélnek.?

Dőlöngélő fák.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése